PENGUMUMAN

PENILAIAN PENGAJARAN PENSYARAH PROGRAM PJJ  & PENILAIAN PERKHIDMATAN UPMET 

Mohon kerjasama semua pelajar PJJ untuk melengkapkan penilaian ini dengan memberi maklumat dan cadangan supaya kami dapat meningkatkan lagi mutu perkhidmatan. Pelajar boleh memberikan maklumbalas berkenaan cadangan penambahbaikan mengikut kesesuaian.

Penilaian pengajaran Pensyarah (klik disini)

Penilaian Perkhidmatan UPMET (klik disini)

Maklumbalas segera diperlukan dan pihak kami mengucapkan ribuan terima kasih di atas kerjasama tuan/puan.


STATUS BANTUAN ONE OFF PELAJAR IPT DAN SETARA -TERTAKLUK KEPADA SYARAT YANG DITETAPKAN OLEH KEMENTERIAN KEWANGAN DAN KEMENTERIAN PENGAJIAN TINGGI

Merujuk kepada Bantuan One Off Pelajar IPT dan Setara sebagaimana yang dimaklumkan oleh pihak kerajaan, dimaklumkan bahawa bantuan RM200 kepada pelajar Institusi Pengajian Tinggi (IPT) yang layak menerima adalah pelajar yang berstatus aktif sebagai pelajar sepenuh masa pada tarikh 31 Mac 2020 di Institusi Pendidikan di Malaysia.

Bersama-sama ini disertakan surat (klik disini) yang berkaitan daripada Kementerian Kewangan Malaysia untuk rujukan.

Pihak UPMET menjalankan arahan dari semasa ke semasa dan memohon maaf di atas kesulitan yang timbul.

Terima kasih 



PENGHANTARAN RESIT PEMBAYARAN YURAN

Makluman kepada pelajar Program PJJ, UPM yang telah membuat bayaran yuran pengajian, sila hantar bukti bayaran ke This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. bersama dengan maklumat pelajar. Ini kerana terdapat bayaran yang telah masuk ke akaun UPMET namun pihak UPMET tidak dapat mengenal pasti nama pembayar/pelajar yang telah membuat bayaran tersebut.


MAKLUMAN PERUBAHAN TAKWIM AKADEMIK PJJ UPM SEMESTER KEDUA 2019/2020


Dimaklumkan bahawa aktiviti akademik bagi program PJJ UPM Semester Kedua 2019/2020 akan mengalami perubahan daripada Takwim Akademik sebelum ini.

Kaedah penghantaran tugasan, pelaksanaan kelas amali program BSP dan peperiksaan pertengahan (yang berkaitan) juga akan berbeza/berubah di mana mengikut kesesuaian situasi terkini (merujuk kepada pensyarah berkaitan).

Pihak UPMET akan memaklumkan maklumat terkini dari semasa ke semasa. Sebarang kemusykilan, boleh hubungi pihak UPMET. Kami memohon maaf di atas kesulitan dan kekurangan yang timbul.

 #weloveUPM  #juststayathome


MAKLUMBALAS PELAJAR BERKAITAN SURVEY PENGENDALIAN P&P DAN PEPERIKSAAN PROGRAM PJJ UPM SEMASA PERINTAH KAWALAN PERGERAKAN (PKP) 

Kami mohon kerjasama semua pelajar PJJ dapat mengisi survey ini dengan memberi maklumat dan cadangan berkaitan pengendalian P&P dan peperiksaan program PJJ UPM semasa tempoh PKP ini. Pelajar boleh memberi jawapan dan cadangan merujuk kepada kesesuaian pelajar.

Boleh lengkapkan survey tersebut (klik disini).

Maklumbalas segera diperlukan dan pihak kami mengucapkan ribuan terima kasih di atas prihatin, kerjasama dan kesabaran tuan/puan dalam menempuhi tempoh PKP ini.

 #weloveUPM   #juststayathome


Makluman Kelulusan Untuk Pelajar Menangguhkan Pengajian Semester Kedua Sesi 2019/2020 Selepas Minggu Ketujuh (Jika Berkeperluan)

Berikutan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang telah dilanjutkan sehingga 28 April 2020 dan susulan perubahan terkini perjalanan sesi pengajian disebabkan PKP tersebut, Jawatankuasa Pengurusan Universiti (JPU) dan Senat telah bersetuju untuk memberikan kebenaran kepada pelajar untuk menangguhkan pengajian selepas minggu ketujuh Semester Kedua Sesi 2019/2020 atas sebab pandemik COVID-19 seperti berikut:

a) Pelajar dibenarkan untuk membuat penangguhan Semester Kedua Sesi 2019/2020, tanpa penalti (bagi permohonan yang dibuat dalam tempoh 18 Mac 2020 hingga 30 April 2020).

b) Mana-mana pelajar yang telah membuat pembayaran untuk Semester Kedua Sesi 2019/2020 ini TETAPI memilih untuk menangguhkan semester, bayaran semester ini akan dibawa sebagai bayaran semester hadapan; dan

c) Mana-mana pelajar yang tidak membuat penangguhan pengajian Semester Kedua Sesi 2019/2020, mereka perlu membayar yuran pengajian penuh bagi semester ini seperti biasa.  

Penangguhan ini adalah Tidak Wajib tetapi Pilihan yang diberikan kepada pelajar yang menghadapi kekangan untuk meneruskan pengajian pada Semester Kedua 2019/2020 disebabkan Covid-19.

Kepada pelajar yang ingin meneruskan pengajian pada Semester Kedua Sesi 2019/2020 ini, pelajar boleh mendapatkan maklumat Pengajaran dan Pembelajaran daripada pihak UPMET atau dengan pensyarah yang berkaitan. Sebarang masalah/kekeliruan/perkara, boleh kemukakan kepada pihak UPMET. Pihak UPMET memohon maaf di atas kesulitan yang timbul.

Terima kasih.   

 #weloveUPM  #juststayathome


 

 

 
 MAKLUMAN PELAJAR PROGRAM MASTER, BACELOR, DIPLOMA PJJ DAN SALURAN ALTERNATIF UPM

MAKLUMAT PELAJAR BAGI TUJUAN BANTUAN ONE OFF PELAJAR IPT DAN SETARA -TERTAKLUK KEPADA SYARAT YANG DITETAPKAN OLEH KEMENTERIAN KEWANGAN DAN KEMENTERIAN PENGAJIAN TINGGI

Mohon kerjasama tuan/puan untuk mengemukakan maklumat bagi tujuan pembayaran bantuan one-off kepada pelajar yang berstatus aktif dan tangguh pengajian pada semester ini, selewat-lewatnya pada 6 April 2020 (Isnin), jam 9.00 pagi ke emel berikut This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. 

Pihak UPMET tidak bertanggungjawab sekiranya pihak tuan/puan tidak menerima BPN ini berikutan tidak memberi maklumat yang lengkap dan betul mengikut tempoh yang ditetapkan. Sekiranya tuan/puan mempunyai pertanyaan mengenai BPN yang lain, sila berhubung terus dengan LHDN. Pada pelajar yang telah email sila abaikan notis ini, terima kasih.


 
PENDAFTARAN KURSUS SEMESTER KEDUA 2019/2020
 
Makluman kepada pelajar Master, Bacelor dan Diploma PJJ yang telah membuat bayaran yuran komitmen bagi Semester Kedua 2019/2020, sila pastikan pelajar telah mendaftar kursus (sila semak melalui portal pelajar). Sekiranya pelajar telah membuat bayaran yuran komitmen tetapi BELUM mendaftar kursus sila emailkan senarai kursus daftar kepada kami sebelum 5 April 2020: 
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. (Pendaftaran Program Master)
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. (Pendaftaran Program Bacelor & DPM)
 

 

 
MAKLUMAN PENANGGUHAN KELAS PERJUMPAAN BERSEMUKA, KELAS TUTORIAL, AMALI BSP DAN PEPERIKSAAN PERTENGAHAN
PROGRAM MASTER, BACELOR & DIPLOMA PJJ UPM
 

Dengan merujuk kepada lanjutan tempoh Kawalan Pergerakan sehingga *9 Jun 2020 berikutan situasi semasa di Malaysia berkaitan penularan virus COVID-19.

Ingin dimaklumkan bahawa Kelas Perjumpaan Bersemuka, Kelas Tutorial, Amali BSP dan Peperiksaan Pertengahan bagi program Master, Bacelor dan Diploma PJJ UPM bagi tarikh berikut adalah DITANGGUHKAN : -

Perjumpaan bersemuka : BACELOR & DIPLOMA : 21 & 22 Mac 2020 / MASTER : 28 & 29 Mac 2020 

 Kelas Tutorial & Amali BSP : BACELOR: 18 Mac - 14 April 2020 

Peperiksaan Pertengahan : MASTER, BACELOR & DIPLOMA: 17-19 April 2020

 

Sebarang kesulitan amat dikesali.

“Stay Home, Stay Safe” 


PENUTUPAN PEJABAT UPM EDUCATION & TRAINING

Sebarang pertanyaan dan masalah boleh email kepada:

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. (urusan Program Master)
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. (urusan Program Bacelor & DPM)
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. (urusan Kewangan pelajar)
 
Permohonan :
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. (Nota dan Tugasan)
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. (Modul)
 

MAKLUMAN PELAKSANAAN KELAS TUTORIAL DAN AMALI 
PENDIDIKAN JARAK JAUH (PJJ)
UNIVERSITI PUTRA MALAYSIA (UPM)
 
Merujuk kepada situasi semasa di Malaysia berkaitan penularan virus COVID19,
 
Adalah dimaklumkan bahawa kelas TUTORIAL dan AMALI untuk program Pendidikan Jarak Jauh (PJJ UPM) di semua Pusat Pembelajaran akan ditangguhkan sehingga 9 Jun 2020. 
 
Makluman terkini akan dimaklumkan dari semasa ke semasa.  
 
Sekian, terima kasih. 
 


 KAJI SELIDIK MAKLUMAT PELAJAR PENDIDIKAN JARAK JAUH (PJJ UPM)
SEMESTER 2, 2019/2020
  
UPM Education & Training sedang mengadakan proses pengumpulan maklumat pelajar untuk SEMESTER 2, 2019/2020 bagi Program Pendidikan Jarak Jauh (PJJ) Universiti Putra Malaysia (UPM) secara atas talian melalui link (KLIK DISINI).  
 
PERHATIAN :
1.  Sila JAWAB keperluan soalan dengan jelas dan rasional kerana maklumat ini akan digunakan oleh pihak pengurusan untuk penambahbaikan sistem maklumat pihak kami. 

2. Setiap pelajar hanya diminta mengisi kaji selidik sekali sahaja bagi semester ini (Semester 2, 2019/2020).
6.   Segala maklumat dan maklumbalas yang diberi adalah sulit.
 
Kerjasama daripada semua pelajar amat diperlukan bagi keseragaman hasil kaji selidik. Sebarang permasalahan atau pertanyaan, boleh hubungi pihak kami di talian 03-89593408
 

 
MAKLUMAN PEMBERHENTIAN AGIHAN MODUL PJJ UPM 
 
Adalah dimaklumkan bahawa pihak UPM Education & Training telah menghentikan proses agihan modul kepada para pelajar bagi program Pendidikan Jarak Jauk (PJJ) UPM bermula 17 Ogos 2018 iaitu pada Semester 1, 2018/2019. Inisiatif pihak kami untuk membantu pihak pelajar adalah dengan memuat naik salinan "SOFTCOPY" modul ke dalam sistem Video On Demand (VOD).
 
Para pelajar boleh mengakses sistem tersebut dengan menggunakan ID masing-masing dan memuat turun salinan tersebut untuk tujuan rujukan dan sebagai bahan bantu belajar. 
 
HARAP MAKLUM
 

 
TAHNIAH kepada graduan UPM Education & Training bagi Majlis Konvokesyen ke-43 Tahun 2019 yang berlangsung pada 16 hingga 19 November 2019.  
 
 

 
 

 
Brosur Digital UPM Education & Training