Info Terkini

Makluman Kelulusan Untuk Pelajar Menangguhkan Pengajian Semester Kedua Sesi 2019/2020 Selepas Minggu Ketujuh (Jika Berkeperluan)

Berikutan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang telah dilanjutkan sehingga 28 April 2020 dan susulan perubahan terkini perjalanan sesi pengajian disebabkan PKP tersebut, Jawatankuasa Pengurusan Universiti (JPU) dan Senat telah bersetuju untuk memberikan kebenaran kepada pelajar untuk menangguhkan pengajian selepas minggu ketujuh Semester Kedua Sesi 2019/2020 atas sebab pandemik COVID-19 seperti berikut:

a) Pelajar dibenarkan untuk membuat penangguhan Semester Kedua Sesi 2019/2020, tanpa penalti (bagi permohonan yang dibuat dalam tempoh 18 Mac 2020 hingga 30 April 2020).

b) Mana-mana pelajar yang telah membuat pembayaran untuk Semester Kedua Sesi 2019/2020 ini TETAPI memilih untuk menangguhkan semester, bayaran semester ini akan dibawa sebagai bayaran semester hadapan; dan

c) Mana-mana pelajar yang tidak membuat penangguhan pengajian Semester Kedua Sesi 2019/2020, mereka perlu membayar yuran pengajian penuh bagi semester ini seperti biasa.  

Penangguhan ini adalah Tidak Wajib tetapi Pilihan yang diberikan kepada pelajar yang menghadapi kekangan untuk meneruskan pengajian pada Semester Kedua 2019/2020 disebabkan Covid-19.

Kepada pelajar yang ingin meneruskan pengajian pada Semester Kedua Sesi 2019/2020 ini, pelajar boleh mendapatkan maklumat Pengajaran dan Pembelajaran daripada pihak UPMET atau dengan pensyarah yang berkaitan. Sebarang masalah/kekeliruan/perkara, boleh kemukakan kepada pihak UPMET. Pihak UPMET memohon maaf di atas kesulitan yang timbul.

Terima kasih.   

 #weloveUPM  #juststayathome


PERMOHONAN KEMASUKAN PROGRAM PENDIDIKAN JARAK JAUH
Makluman calon-calon yang membuat permohonan Program Pendidikan Jarak Jauh (PJJ) dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) akan DIKECUALIKAN bayaran wang proses permohonan.

MAKLUMAN NO.MATRIK PELAJAR PROGRAM MASTER SEMESTER KEDUA 2019/2020 (Pelajar Baru, Semester 1)

MAKLUMAT PENDAFTARAN PELAJAR BARU SEMESTER KEDUA 2019/2020
 
Tarikh   :   28 Februari 2020 (Jumaat)
Tempat : Dewan Rashid Theatre, UPM-MTDC Technology Centre, Universiti Putra Malaysia
Masa    : 9:00 pagi - 5:30 petang

Kemaskini : 26 Februari 2020


Maklumat Pembayaran yuran Pelajar PJJ

Pembayaran yuran hendaklah dibuat ke akaun UPM Education & Training dan maklumat terperinci pembayaran perlu diemail kepada pihak kami: 

   No. Akaun CIMB    : 8002167906
   Nama penerima    : UPM EDUCATION & TRAINING SDN. BHD.
   Email                      : This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
 
MAKLUMAN PENDAFTARAN KURSUS SECARA ONLINE PJJ UPM
 
Berikutan masalah sistem PORTAL IGIMS, mohon kerjasama daripada pihak pelajar untuk memberikan maklumat seperti berikut untuk tujuan semakan dan pendaftaran manual oleh pihak kami :_
 
Nama :
No. Matrik :
Program :
Kursus - Kursus : 
1)
2) 
3)
 
Sebarang kesulitan daripada pihak kami amat dikesali dan kerjasama anda amat dihargai. Mohon kerjasama untuk emelkan butiran tersebut kepada emel : This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..
 
Sekian, terima kasih. 

MAKLUMAN KEPUTUSAN PEPERIKSAAN & PENDAFTARAN KURSUS 

Keputusan peperiksaan Akhir Semester Pertama 2019/2020 akan dipaparkan pada 7 Februari 2020 bermula 2.00 petang. Pelajar perlu  memastikan tiada tunggakan yuran pengajian untuk semakan keputusan tersebut. Bermula 17 Februari 2020 sehingga 1 Mac 2020 pelajar perlu menjelaskan yuran tunggakan dan yuran komitmen untuk Semester Kedua 2019/2020 bagi melihat keputusan peperiksaan dan membuat pendaftaran kursus.

Yuran komitmen :
Master = RM2400.00
Bacelor = RM1500.00
Diploma = RM1000.00
 
Pendaftaran online pelajar lama : 17 Februari 2020 - 1 Mac 2020 (14 hari)
Notis keputusan peperiksaan Semester Pertama 2019/2020 (Klik disini)

MAKLUMAT PENDAFTARAN PELAJAR BARU SESI SEMESTER KEDUA 2019/2020
 
Tarikh :   28 Februari 2020
Tempat : Rashid Theatre, UPM-MTDC Technology Centre
Masa    : 9:00 pagi - 5:30 petang

PENILAIAN PENGAJARAN PENSYARAH PROGRAM PENDIDIKAN JARAK JAUH UPM (PJJ UPM)

Pihak UPM Education & Training sedang menjalankan penilaian pengajaran pensyarah program Pendidikan Jarak Jauh (PJJ UPM) secara atas talian melalui link (KLIK DISINI).  

PERHATIAN :

1.   Setiap pelajar perlu membuat pilihan semester "(SEMESTER 1, 2019/2020)".

2.   Setiap pelajar perlu membuat penilaian dari segi mutu pengajaran ke atas kursus yang diajar oleh pensyarah.

3.   Sistem Penilaian Pengajaran Pensyarah Secara Dalam Talian bagi Semester I Sesi 2019/2020 dibuka mulai 06 Januari 2020 sehingga 31 Januari 2020.

4.   Sila beri penilaian yang rasional kerana maklumat ini akan digunakan oleh pihak pengurusan untuk memantapkan mutu pengajaran dalam program PJJ UPM.

5.   Setiap pelajar hanya diminta membuat penilaian sekali sahaja bagi setiap kursus yang diambil pada semester ini.

6.   Segala maklumat dan maklumbalas yang diberi adalah sulit.

Kerjasama daripada semua pelajar amat diperlukan bagi keseragaman hasil penilaian. Sebarang permasalahan atau pertanyaan, boleh hubungi pihak kami di talian 03-89593408

 


 
 Maklumat Kursus : DCE5989 PROJECT PAPER
Tarikh Kemaksini : 19 November 2019

PENGGANTIAN KELAS MASTER PEMBANGUNAN SUMBER MANUSIA (MHRD), SEMESTER 1, 2019/2020

TARIKH  MASA KURSUS LOKASI
20.10.2019 8.00 PG - 11.00 PG DCE5011 BK07, KOMPLEKS AKADEMIK E 
11.00 PG - 2.00 PTG DCE5130
2.30 PTG - 5.30 PTG DCE5730

 


 Majlis Konvokesyen UPM Ke-43 Tahun 2019 
 
Keterangan Majlis Konvokesyen UPM Ke-43 (2019)
 
Proses Pinjaman e-Jubah akan bermula 21 Oktober 2019 melalui :
 
Kajian Pengesanan Graduan akan bermula 6 November 2019 melalui :
 
Jadual Pengambilan & Pemulangan Jubah/Sijil/Transkrip :

Tarikh Kemaksini : 6 November 2019


Makluman Pelajar Bergraduat Tahun 2019 (Program Master PJJ)

Mohon kerjasama tuan/puan membuat semakan nama (sekiranya terdapat kesilapan atau pembetulan nama emailkan kepada kami) dan menghantar gambar berbentuk passport (dalam format jpeg). Sila emailkan kepada kami This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. sebelum 30 September 2019 :


 Maklumat Yuran Terkini


MAKLUMAN TAKLIMAT PROJEK TAHUN AKHIR PROGRAM MASTER KOMUNIKASI KORPORAT (MCCOMM) , SEMESTER 1, 2019/2020

Adalah dimaklumkan bahawa Penyelaras Program, Dr. Rosya Izyanie akan mengadakan sesi taklimat Projek Tahun Akhir bagi program Master Komunikasi Korporat (MCCOMM), Semester 1, 2019/2020  :_

Tarikh   : 7 September 2019

Masa     : 8.00 - 9.00 pagi

Tempat : Bilik Rahim Kajai, Fakulti Bahasa Moden dan Komunikasi (FBMK)

                                                                                                                                                                               Tarikh kemaskini : 5 September 2019


 MAKLUMAT PENDAFTARAN PELAJAR BARU SESI SEMESTER PERTAMA 2019/2020

Tarikh :   23 Ogos 2019

Tempat : Rashid Theatre, UPM-MTDC Technology Centre

Masa    : 9:00 pagi - 5:30 petang

Tarikh kemaskini : 16 Ogos 2019


Keputusan Peperiksaan Akhir Semester Kedua 2018/2019

Keputusan Peperiksaan Akhir Semester Kedua 2018/2019 akan dipaparkan pada 09 Ogos sehingga 16 Ogos 2019, pelajar perlu memastikan tiada tunggakan yuran pengajian. Selepas tarikh dan masa tersebut, pelajar yang ingin melihat keputusan peperiksaan perlu memastikan tunggakan yuran pengajian untuk Semester Kedua 2018/2019 dan bayaran yuran komitmen bagi Semester Pertama 2019/2020 telah dijelaskan.

Pendaftaran kursus online pelajar berterusan (aktif) akan bermula pada 20 Ogos 2019, pastikan yuran komitmen (RM2,400.00-MASTER, RM1,500.00-BACELOR, RM1,000.00-DIPLOMA) telah dijelaskan terlebih dahulu. Sila hubungi UPMET melalui 03-89593408/3405/3406/3407/3408 atau email ke This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. bagi semakan baki yuran semasa. 

Tarikh Kemaskini : 16 Ogos 2019


 
Makluman Peperiksaan Pertengahan Semester Kedua 2018/2019
 
Kepada semua pelajar perlu membawa slip pendaftaran kursus dan kad matrik (bagi pelajar semester 1 & 2 yang mempunyai kad matrik maya sila cetak) semasa hari peperiksaan
 

 
 Makluman Pembentangan Kertas Projek DCE5989 Semester Kedua 2018/2019
Tarikh Pembentangan : 28 Jun 2019
Masa : 9:00 Pagi
Tempat : Jabatan Pemajuan Profesional & Pendidikan Lanjutan, Fakulti Pengajian Pendidikan
 
Tarikh Kemaskini : 25 Jun 2019

Borang Pelantikan Penyelia Kertas Projek bagi Program MHRD, MPPP, MPBM :

Tarikh Kemaskini : 18 Mac 2019